Cannibalpinhead
RETRO CRYPTKEEPER
fokus liegt wie gesagt komplett auf third party entwickler und publisher
SILKSONG
fokus liegt wie gesagt komplett auf third party entwickler und publisher
Deals that add "geographic diversity," including in Asia, might be worthwhile, Phil Spencer said in an interview Tuesday at Bloomberg's offices in New York. Buying another mobile company would add to titles Microsoft picked up in its $69 billion acquisition of Activision Blizzard last year, he said.
The executive, who has repeatedly professed his admiration for handheld game devices, said the "expectation is that we would do something" in that category. Although the company is working on prototypes and considering what it might do, Spencer also asked his group to look at the market and develop its vision based on what it learns. Such a device is a few years out, he said.
After releasing the first batch of Xbox games for Sony Group Corp.'s PlayStation and Nintendo Co.'s Switch, Spencer is pleased with the results. Microsoft will do more of that, he said, and won't rule out any game in Microsoft's stable.
"I do not see sort of red lines in our portfolio that say 'thou must not,' " he said. It's too early to make any sort of decision on the next version of Halo, he said.
Ich hatte ja auch ungefähr drei Jahre lang eine Series X besessen, weil es sich so ein wenig nach Aufbruchsstimmung bei MS angefühlt hatte und man dachte, mit dem ActiBlizz Deal meinen sie es nochmal richtig ernst und man will ja nix verpassen, aber ich musste dann auch feststellen, dass die Xbox samt Gamepass eigentlich so gut wie keinen Mehrwert für mich hatte. Ich hab mich zunehmend gezwungen, irgendwas auf der Konsole zu zocken, weil ich sie ja nun mal gekauft hatte, aber ich habe denn doch gemerkt, dass ich die Xbox einfach nicht brauche. Und da MS das jetzt für sich ebenso festgestellt hat, fiel es mir auch nicht schwer, das Teil vor ein paar Monaten zu verkaufen.
Mein größtes Bedauern auf Xbox war eh, dass ich Pentiment zwar installiert, aber nie gespielt hatte; und das setze ich jetzt nahtlos auf PS5 fort. Zum PS5 Release gekauft, aber ich warte immer noch auf den richtigen Zeitpunkt, um es zu beginnen.
Mich haben sie im laufe des Jahres nach und nach irgendwie verloren.
Mir fällt es mittlerweile wirklich äußerst schwer mich auch nur irgendwie für die Xbox zu begeistern. Für mich persönlich, das einzig attraktive Produkt das sie anzubieten haben ist der Game Pass mit seinem Day-One Versprechen, aber ehrlich gesagt hätte ich mittlerweile auch gar kein Problem mehr stattdessen diese Titel einfach etwas später und/oder einfach günstig im Sale auf der Konkurrenz-Konsole zu kaufen. Und zu den OEM-Gerüchten, ich weiß nicht ob in diesem Bereich Steam eher eine Zukunft hätte bzw. sie es dann einfach besser machen.
Edit: Ich sehe im Moment einfach immer weniger Gründe die für eine Xbox sprechen und das obwohl sich die Konkurrenz in dieser Gen auch nicht unbedingt mit Ruhm bekleckert.
Aber mal gucken...
Darauf aufbauender Gedanke:
Vom Zeitpunkt her auch alles super schräg, denn endlich sieht es bei Microsoft so aus als würden sie ihr Software-Problem in den griff bekommen. Sie haben ein breites (das Problem wird wohl sein, dass es mittlerweile ein zu breites ist) und kontinuierliches Spiele-Lineup. Mit Indiana Jones sogar eine erfolgreiche neue IP, wofür es sich im Normalfall doch lohnen würde über einen Xbox Kauf nachzudenken. Aber dass lässt sich wohl in der neuen ökonomischen Realität (langjährige und teure Spieleentwicklungen) und vor allem in dieser Breite (die Vielzahl an Studios die man mittlerweile unterhält) nicht mehr finanzieren. Ganz besonders, wenn man mittlerweile aus unterschiedlichsten Gründen, weit abgeschlagen auf den eher hinteren Plätzen spielt. Stellt sich heraus, dass tolle exklusive Inhalte halt immer noch mehr ziehen. Sony hat hier aufgrund ihrer Lage einfach noch das tiefere Fahrwasser,
Was sind das für Gerüchte? Für was steht OEM in diesem Fall?
Aber findest du wirklich das bei der Software eine Verbesserung zu sehen ist? Klar Indy ist genial aber ansonsten ists doch eher noch Mau oder übersehe ich etwas?
Der Game-Pass ist für mich immer noch der Grund, die Konsole immer wieder anzumachen und zu schauen was es neues gibt. Nur verliere ich da bei der Software langsame den Überblick, habe ja das Ultimate Abo und trotzdem fliegt Forza Horizon 4 demnächst raus. Hieß es nicht mal das alle MS-Spiel im GamePass bleiben?
A massive leak of Halo content that contains development tools, unreleased content, and dev builds has leaked online.
The content is said to date back all the way to 1998 at Bungie, when the developers had just released Myth II: Soulblighter and were working on Oni and Halo: Combat Evolved.
First reported by VISCERAL, the leak contains around 90GB of data and is said to have leaked because 343 Industries hired a group of modders to try and restore cut content and data from the old games. This was known as the Digsite project, with some users familiar with the project, including one modder who had worked on the project, confirming that the leak was genuine.
A patent filed this month in the United States is unmistakably Sebile, owing to the configuration of the plastic housing. In the Sebile leaks above, one aspect of the controller that always seemed a little odd was the grips, which look a bit like the controller is wearing trousers. In the patents below, it seems that it's by design for a couple of reasons. Microsoft wants to retain the ergonomic feel of the existing range of Xbox controllers, but it seems that the grips also house new haptic motors that can direct "high definition" impulses. The patent describes how the new motors are spread throughout the device, and should actuate consistently irrespective of how the player moves the housing of the controller.
The patent describes how the pulses and vibrations can be tuned to mimic a wide variety of sounds and motions, and can even move independently of the controller's housing. Crucially, it also suggests that the haptic motors will be able to mimic previous-style vibrations for backwards compatibility purposes, eliminating the need for developers to intervene to make their games work on the new controller.
Another interesting aspect of Sebile is the fact it will borrow a feature from Stadia, in that it will connect directly to cloud games over Wi-Fi. Players will be able to directly point the controller at different devices via an active devices list of sorts, similar to how you can point Spotify to different devices you've connected your account to. By bypassing Bluetooth, it should help eliminate a few additional milliseconds of latency when playing games in the cloud, which might not seem like much, but it makes an uncanny amount of difference, and was a big contributor as to why Stadia often felt "faster" than competing solutions at the time.
Xbox chief Phil Spencer has been dropping hints about an Xbox handheld for months, but what about Windows handheld gaming PCs? Jason Ronald, Microsoft’s VP of “Next Generation,” tells The Verge that we should expect to see the Windows handheld gaming experience change within this calendar year.
Ronald was a roundtable panelist this evening at an AMD and Lenovo event titled “The Future of Gaming Handhelds,” which was mostly a coming-out party for Lenovo’s new Legion Go S. But he did hint on stage that Microsoft plans to bring the Xbox experience to Windows PCs, rather than the other way around — and expanded on that considerably after we caught up with him later.
“We’ve been really innovating for a long time in the console space, and as we partner across the industry it’s really about how do we bring those innovations that we’ve incubated and developed in the console space and bring them to PC and bring them to the handheld gaming space,” said Ronald.
After we caught up with him after the event, he confirmed that Microsoft is looking at combining Xbox and Windows experiences together — and that we should see changes this very year, rather than needing to wait for an Xbox handheld that might still be years away.
“I would say it’s bringing the best of Xbox and Windows together, because we have spent the last 20 years building a world-class operating system, but it’s really locked to the console,” says Ronald. “What we’re doing is we’re really focused on how do we bring those experiences for both players and developers to the broader Windows ecosystem.”
Right now, Windows sucks on handhelds, to put it rather bluntly, to the point that a community-created fork of Valve’s SteamOS experience can be a far better way to pick up and play games. Ronald is clearly aware of the issues. “We’re focused on really simplifying that and making it much more like a console experience. Our goal is to put the player and their library at the center of the experience and not all the [Windows] work that you have to do today.”
... weiter im Artikel auf The Verge