Para

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Wired: Sony's First Party Studios haben über 25 PS5 Titel in Arbeit - fast die Hälfte davon bestehen aus neuen IPs

Weitere interessante Stellen aus dem Interview:

Horizon Forbidden West ist weiterhin für dieses Jahr geplant - Infos zum Einsatz des Dualsense:
Later this year, Guerrilla Games will release Horizon Forbidden West, a sequel to its massive 2017 hit Horizon Zero Dawn. While Forbidden West will be available on the PS4 as well, Guerrilla studio director Angie Smets credits the DualSense’s haptics capabilities with allowing special sauce well beyond fast travel and graphical fidelity. ”If you want to take a stealth approach to a combat situation and you dive into long grass,” she says, “you can feel those long grass leaves.”

Die Entwickler von Kena arbeiten schon an ihrem nächsten PS5 Titel:
Ember Lab, an animation and digital studio, is releasing its first major game, the Zelda-esque Kena: Bridge of Spirits, in August; while the game began its life as a PS4 title, Sony encouraged cofounders (and brothers) Josh and Mike Grier to make it available on both. Now, the pair is excited not just about what they’ve been able to do with the added horsepower—more characters onscreen, 3D audio, using the haptics to make the protagonist’s bow and arrow feel as lifelike as possible—but what they’ve learned for when it comes time to make their next title. “Our groundwork was on the PS4,” says Josh Grier. “But looking at game two, focusing on taking advantage of the SSD and building mechanics and tools around that, will be really fun. I know for sure we haven't fully taken advantage of how actually fast it is—we were getting a lot of benefits of it being just out-of-the-box better. But I think you can push it even more.”

Die Produktion der PS5 wird ab diesen Sommer ansteigen:
“We’re working as hard as we can to ameliorate that situation,” Ryan says on a Zoom call, mere hours after receiving his second Covid-19 vaccination shot. “We see production ramping up over the summer and certainly into the second half of the year, and we would hope to see some sort of return to normality in terms of the balance between supply and demand during that period.”
 

Trayal

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
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Bezüglich der Ladezeiten: Na ja, so ganz bin ich da nicht überzeugt, da ich selbst schnelle Ladezeiten grundsätzlich bereits seit vielen Jahren gewohnt bin. Dieser gefühlte Konsolen Sprung ist mehr ein Versäumnis der letzten Gen (die Technik hätte sich ja bereits zur PS4 angeboten und zur Zwichengeneration sogar noch viel mehr, wurde aber halt aus Kostengründen nicht angewandt) als der aktuelle Next Gen Faktor.

Insgesamt bin ich aktuell aufs Äußerste enttäuscht, von meiner PS5 und XSX - auf ganzer Linie, sowohl was Next Gen Erlebnis (wobei ich dazu erwähnen sollte, dass Gen8 Grafik, mit guter Bildqualität, grundsätzlich mehr als ausreichend für mich ist aber von neuen Konsolen erwartet man halt grundsätzlich weitaus mehr) als auch Spiele für die beiden Kisten angeht. Habe beide seit Jänner (13 Sentinels: Aegis Rim und Doom Eternal) nicht mehr eingeschalten und sehe aktuell auch nichts am nahenden Horizont, um diesen Umstand zu ändern.
 
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Para

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uh, die transparenten buttons kommen echt besser rüber in den farben. galactic blue next pls.
 

Fox

und fertig
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Sehen gut aus, auch wenn mich beim schwarzen Controller die unterschiedlichen Schwarztöne stören:

E1RTei7X0AINvcy


Kommt für mich aber ohnehin erstmal nicht in Frage, da ich keinen zweiten Controller benötige und der Launch-Controller gute Dienste leistet.
 
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Wolke

crossing
Man kann sagen was man will, aber für mich ist der PS4 Controller in der Optik einfach über allem erhaben. Gerade diese Special-Editionen in Rose und in diesem dunklen Grün fand ich wunderschön. Zum Glück bin ich aber nicht der Typ für diese optischen Käufe. Ist nur schade fürs Geld und wer weiß wie langlebig der Controller wirklich ist/sein wird.
 

eape

der töter
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Ja, in der Nahaufnahme sieht es dann nicht mehr so gut aus mit diesem Dunkelblau(?). Zeitlos wird der Dualsense mit seinem zweigeteilten Design sicher nicht werden. Aber freu mich trotzdem zur schwarzen PS5 ein schwarzes Pad zu bekommen. Mit der PS6 darf dann aber gerne der Dualshock zurückkommen.
 
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Para

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im ps blog gabs mal wieder paar dev interviews, über ihre umsetzung der dualsense features.

Ratchet & Clank: Rift Apart
Insomniac Games: We love how the fidelity of the controller’s haptics allow us to give so many things in the world a distinct feel and the range allows us to support bombastic responses like explosions all the way down to footsteps without the sensation getting old. Although firing weapons and striking different surfaces with your wrench were no-brainers for haptics, we found that we could also use many more subtle cues that make the haptic canvas feel full.

For example, the simple act of picking up bolts from a defeated enemy is that much more satisfying when you feel a tiny impulse from each on in your hands, complemented by a subtle controller sound. Simply using the weapon wheel or scanning the map become more enjoyable when you feel a faint click as you highlight objects.

Subnautica: Below Zero
Unknown Worlds: When we first held a DualSense controller in our hands, we knew we had to take advantage of its awesome features in Subnautica: Below Zero (launching on PS4 and PS5… tomorrow!).

We’ve taken advantage of haptic feedback by connecting players to certain powered tools. You’ll feel like you’re actually turning on the Flashlight’s switch, or feel the coil of the cable in your PrawnSuit as it launches from your Grappling Arm. The drilling sensation as you drill for resources with your Drill Arm also adds to the immersion.

When players use the new Metal Detector tool and select a target resource, we use rumble and vibration to help players actually feel where their target is through the controller. Varying levels and speeds of vibration rumble in the correct direction of the resource helps let players know if things are on their left, to their right, or right in front of them, simply by holding their controller.

To help emphasize how close players are to their target, we also use the new RGB Strip of the DualSense controller to pulse faster as players get closer to their resource objective. Driving both the directional vibration and the RGB pulse is the actual data that the in-game tool is receiving in real-time, so it’s always dynamic and accurate to what the player is seeing and feeling while playing.

With these great features combined, it really feels like you have a working Metal Detector tool in your hands.

Ghostwire: Tokyo
Tango Gameworks: The opportunities that DualSense controller technology presents for Ghostwire: Tokyo couldn’t excite us more. The combination of haptic feedback, adaptive triggers and built-in audio lets players further immerse themselves in the supernatural world of the game.

With haptic feedback, players attune themselves to their surroundings, aided by otherworldly voices emanating from the controller’s speakers. This lets you use your “sixth sense,” perceiving things normal humans cannot and using that insight to help solve the many mysteries enveloping the city of Tokyo.

In combat, players weave elemental powers with their hands to take on malicious spirits, and the DualSense controller’s adaptive triggers bring these powers to life by offering each their own distinct, tangible feeling. Even with your eyes closed, you can tell the difference between wielding snappy, precise bursts of wind; the destructive rush of water; and the raw devastation of fire. Attempting risky exorcisms at close range is even more intense, as the triggers help simulate the act of pulling a spectral enemy’s core out with your own hands.

As players hone their supernatural prowess, the controller’s capabilities will also “power up.” The stronger their abilities become, the stronger the feedback from the controller will be, creating a noticeable sensation of real progress that we cannot wait for Ghostwire players to experience themselves.

Life is Strange: True Colors
Deck Nine: At its core, Life is Strange: True Colors is about connecting with people through Alex Chen’s psychic power of Empathy. Alex’s supernatural ability allows her to view and experience the strong emotions of others through their brightly colored auras – and so the burning red of Anger, sharp purple of Fear, deep blue of Sadness, and shining gold of Joy will all blaze into life through the new light bar as you connect with each of them.

As you explore the streets and spaces of Haven Springs, reaching out with Alex’s growing power using the left trigger, you’ll find the trigger feedback strength ramps up as the power builds in intensity, haptically hinting at the volatile, supernatural sense that’s just barely under Alex’s control. Even as Alex becomes more confident in her power across the arc of the game, it’s never something she taps into lightly.

Scarlet Nexus
Bandai Namco: In Scarlet Nexus, players will wield psychokinetic abilities to lift and hurl objects at enemies. The DualSense controller is a great match for this power, as both the haptics and adaptive triggers enhance the sensation of smashing pieces of the environment into foes.

When you lift and toss objects, you will feel the flow of the hero’s power, no matter if it’s from left to right, or front to back. When the object moves from left to right on-screen, the sensation is achieved by having the left motor vibrate then move along to the right motor.

Moreover, adaptive triggers provide players with a more realistic game experience. Just like you sense weight and resistance while picking up objects in real life, you’ll feel like you’re lifting an in-game object with your own strength.

Kena: Bridge of Spirits
Ember Lab Development with the DualSense controller has allowed us to add a deeper level of immersion to the experience in Kena. As a Spirit Guide, Kena can transform her staff into a bow and this mechanic takes full advantage of the DualSense adaptive triggers. When Kena draws her bow, players can feel the resistance in the triggers as the wood bends and strains under pressure. In combination with the haptic feedback, the player has the sensation of drawing a bow.
 

el_barto

join the serpent king as family
Man kann sagen was man will, aber für mich ist der PS4 Controller in der Optik einfach über allem erhaben. Gerade diese Special-Editionen in Rose und in diesem dunklen Grün fand ich wunderschön. Zum Glück bin ich aber nicht der Typ für diese optischen Käufe. Ist nur schade fürs Geld und wer weiß wie langlebig der Controller wirklich ist/sein wird.
Ich find, seit es den DualSense gibt, sieht der DS4 für mich richtig altbacken aus.

Rein vom Design her ist für mich der DualSense das momentane Optimum. Und die neuen Farben, vor allem Schwarz... Da komm ich doch ins Überlegen, ob ich nicht ne Ausrede für nen zweiten Controller brauche.
It Takes Two will ich ja noch mit meiner Frau spielen :D
 

Para

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die playstation studios curator seite auf steam ist nun online:

aktuell beinhaltet die liste 4 spiele (horizon zero dawn, helldivers, predator und days gone) und 21 zusatzinhalte/dlcs für jeweils helldivers und predator.
bei den spielen fehlt aber eigentlich auch noch guns up! und everbody's gone to the rapture.

dazu steht auch in der übersicht was von 41(!) spielen (wahrscheinlich gehören dazu auch dann zusatzinhalte), die größtenteils irgendwo noch in der datenbank schlummern.
pssteam.png

nächste woche ist ja der pc release von days gone, vielleicht bekommen wir kurz danach schon die nächsten playstation pc port ankündigungen.
 

Bautinho

Endlich normale Leute
Funktioniert EA Play auch auf der PS5 und wenn ja, schalte ich damit auch die PS5 Version vom Spiel frei? Bei Fifa zb?
 

DoK

Mitglied
Dann würde ich mal davon ausgehen, dass keine native PS5 Fassung mehr kommt.
Aber was will man auch großartig verbessern.
 

Fox

und fertig
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Dann würde ich mal davon ausgehen, dass keine native PS5 Fassung mehr kommt.
Aber was will man auch großartig verbessern.

Dazu der Auszug vom PSBlog:
The team has been digging into the PS5 hardware and the possibilities it unlocks since launch last year and we’re excited about what the future holds. This patch is just the first step of working on the PS5. We’ll let you know when we’ve got more news to share!

Klingt nach einem kleinem Update, das man im Zuge der neuen Hardware ohne großen Aufwand bereitstellen wollte/konnte.

Wenn man bedenkt, dass IMMER NOCH am Multiplayer Factions gearbeitet wird und scheinbar auch ein Remake von Teil 1 in Arbeit ist, dürften die Kapazitäten selbst bei Naughty Dog irgendwo begrenzt sein, als dass sie jetzt parallel auch noch ein Remaster raushauen könnten. Eine Remastered Version mit Native 4K könnte ich mir in ein paar Jahren vorstellen, vielleicht als Stimmungsmacher und Vorbereitung für den dann nahenden dritten Ableger.