Join Oliver Mackenzie for a look at the latest patched rendition of Battlefield 2042. We decided to skip the early access period to concentrate on the experience after the developers had the chance to address early issues. In our opinion the game is starting to come together, but performance and netcode needs polish - especially on Xbox Series X.
Perhaps the biggest change being announced today is EA is formally announcing the creation of a Battlefield universe that will seemingly span multiple games and offerings, which will be developed by different studios across North America and Europe.
Additionally, DICE GM Oskar Gabrielson is leaving the company to pursue a new endeavor outside of EA. The shake-up also includes Respawn's Vince Zampella taking on a bigger role as the new overall boss of the Battlefield franchise, while Halo designer Marcus Lehto is building a new development team in Seattle focused on injecting more storytelling into the Battlefield universe. Ripple Effect, the developer of Battlefield 2042's Portal mode, is developing a new Battlefield experience in the Battlefield 2042 universe.
In the immediate future, EA told GameSpot that DICE, Ripple Effect, and Lehto's new Seattle studio will work together to expand upon and improve Battlefield 2042. The other Battlefield games and experiences in the works are meant to serve as extensions, to a degree, of the new Battlefield universe that EA is trying to create. There are no specifics available about the new games and experiences that EA intends to create or when they will release, as of yet.
As for Lehto, the man who designed Master Chief and played a major role in making Halo what it is today, he is heading up a new, unnamed studio in the Seattle area. It will collaborate with DICE and Ripple Effect with the aim of expanding the narrative, storytelling, and character development opportunities in the Battlefield series. There is no word yet on what this means in terms of specific products or strategies, however.
Kleine Ergänzung meinerseits.
Balancing:
Keine Ahnung, wie die Map sich nannte, aber bei Breakthrough waren wir in der Offensive und am letzten Punkt. Der war/ist auf einem Hochhaus. Und ich fand es ja zweimal ganz witzig in den Aufzug zu steigen und direkt nieder gemäht zu werden, aber wenn man dann merkt, dass hier ist uneinnehmbar, nachdem man die Map eigentlich komplett dominiert hat, da ist es mit dem Spaß auch schnell ganz vorbei....
Kollege (BF erfahren) und meine Wenigkeit haben jetzt in der Trail ein paar Runden hinter uns.
Ich komme gar nicht klar. Mir gefällt es gar nicht. Ich krieg gefühlt kein Fuß auf den Boden. Es ist zu viel los, es kommt gefühlt für mich kein Spielspaß auf.
Ne, ich setze aus. Auch wenn ich mich sehr gefreut hätte. Hatte damals mit BF1 so eine Menge Spaß.
Kleine Ergänzung meinerseits.
Balancing:
Keine Ahnung, wie die Map sich nannte, aber bei Breakthrough waren wir in der Offensive und am letzten Punkt. Der war/ist auf einem Hochhaus. Und ich fand es ja zweimal ganz witzig in den Aufzug zu steigen und direkt nieder gemäht zu werden, aber wenn man dann merkt, dass hier ist uneinnehmbar, nachdem man die Map eigentlich komplett dominiert hat, da ist es mit dem Spaß auch schnell ganz vorbei....
Portal, Para. Portal.