Para

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naughty dog (co-)president evan wells verabschiedet sich nach 30 jahren in der industrie:


ist 1993 mit toejam & earl als lead tester eingestiegen und dann 1998 für crash bandicoot 3: warped von crystal dynamics zu naughty dog gewechselt. co-president wurde er dann dort 2004, nachdem er für die jax trilogie als lead designer zuständig war.
 

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netflix GIF by The Umbrella Academy
 

Darko

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TOKYO -- Sony Group will ramp up R&D spending in its game business, as it seeks to hone technology in live service games and the emerging field of "extended reality" that blends physical and digital worlds.

The company will pour 300 billion yen (about $2.13 billion) into research and development for its game segment for the fiscal year ending in March 2024. The amount, which will account for around 40% of its total R&D spending, now surpasses spending in electronics and semiconductors.

The figure is more than the 271.1 billion yen spent on game R&D last fiscal year, and more than double the 144.5 billion yen in fiscal 2020. Sony Group plans to spend 760 billion yen in company-wide R&D this fiscal year, up 3% on the year.
 
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Para

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der access controller erscheint am 6. dezember 2023. kostenpunkt knapp 90€.
For the past five years, we've been on a journey with accessibility organizations and experts to create a versatile controller kit that enables gamers with disabilities to play more comfortably and for longer periods, empowering more players to share in the joy of gaming. Today, I'm thrilled to announce that the Access controller for PS5 will be available globally on December 6, with preorders kicking off on Friday, July 21.

Available for a suggested retail price of $89.99 USD/$119.99 CAD/¥12,980 JPY/€89.99/£79.99 (MSRP), the Access controller lets you customize your layout with different button and stick caps in various shapes and designs, operate the controller from any 360° orientation, and connect third-party accessibility accessories using its four industry-standard 3.5mm expansion ports.
On your PS5 console, there are many settings for the Access controller that you can configure to meet your needs. You can map buttons to create up to 30 control profiles, adjust stick settings, toggle commands on/off, or disable buttons altogether to stop accidental pressing. You can even pair up to two Access controllers and one DualSense wireless controller together and use them collaboratively. Check out the video below for a sneak peek at the countless ways you can craft your own gaming experience through the Access controller:
 

Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Ich nehme an ne native PS5-Fassung? Damit rechne ich ja schon ewig. Überragend wäre eine PSVR2-Version... auch wenn ich zur Zeit kein VR nutzen kann.
 

Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Aber The Last of Us Part II als Remake wird schwierig. Das sah schon auf PS4 wie ein PS5 Game aus.

Ein Remake wäre ja auch der totale Quatsch.
Man könnte aber die Hardware-Ressourcen, die eine native PS5-Version noch freilegen würde, nutzen. Ob noch für kleinere grafische Verbesserungen, punktuelles Raytracing, DualSense-Features oder oder oder...

Das Ganze dann natürlich als kostenloses Update.
 
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Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Sag sowas nicht... ich bin hier der Pessimist im Forum. Ich sehe selten ein Licht am Ende des Tunnels und wenn hoffe ich auf einen Zug! :cool2:

We Are Doomed Reaction GIF


Bei Last of Us Part 1 fand ich den Vollpreis für das gelieferte sogar ok... ich hab dann bei der ersten Reduzierung zugeschlagen. Bei Teil 2, würden die Verbesserungen aber, im direkten Vergleich, wohl deutlich geringer ausfallen... da würde sich das tatsächlich nur im Rahmen eines Patches bewegen. Und für Patches zahl ich nix! :yikes:
 
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Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Als unabhängiges Studio würde ich aktuell um Sony nen Bogen machen. Die Chancen dass man danach an irgendeinen 08/15 Gaas-Titel gesetzt wird, und das Studio nach dem unvermeidlichen Misserfolg des Titels geschlossen wird, sind echt groß! 😄
 
  • Reggie
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Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Ah... hier ist tatsächlich auch mal von Noise-Canceling die Rede... aber das glaube ich immer noch erst wenn ich es sehe.

Aber Sony hat echt einen Bock geschossen keine wirkliche Bluetooth-Lösung intern zu verbauen. Kann doch nicht sein dass man hier wieder einen Dongle benötigt um die Teile an der PS5 zu betreiben. Meine USB-Steckplätze reichen ja so schon nicht mehr aus.
Anstatt irgendwelcher Nudeln sollen die dann wenigstens mal einen offiziellen USB-Hub veröffentlichen der auch wirklich an der PS5 funktioniert.
 
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