Para

Team | Content
PART THREE OF A FOUR-PART SPECIAL! In an era defined by sub-HD resolutions and 'challenging' performance, the concept of PlayStation 3 delivering on its promised 1080p dream seems almost ridiculous. And it's true that only a tiny proportion of the library rendered at full HD. And yet, in this DF Retro Special, 85 games are tested - and a majority of them target 60fps! John Linneman is on top form here, presenting the lengthiest DF Retro project yet.
 
  • Like
Reaktionen: Cannibalpinhead

Para

Team | Content

With PS VR2, you can see your surroundings while wearing the headset with our new see-through feature. It comes in handy when you want to easily check where the PS VR2 Sense controllers are in your room without taking the headset off. Thanks to PS VR2’s embedded front cameras, users can press the function button on the headset, or use the Card in the Control Center, to switch between viewing your surroundings, or viewing the content on PS VR2. The Card in the Control Center also gives quick access to other PS VR2 settings, such as adjusting your play area.


In VR Mode, players can enjoy VR game content in a 360 view in a virtual environment. Content will be displayed in 4000 x 2040 HDR video format (2000 x 2040 per eye) with 90Hz/120Hz frame rate.

In Cinematic Mode, players can view the PS5 system and UI and all non-VR game and media content on a virtual cinema screen. Content in Cinematic Mode will be displayed in 1920×1080 HDR video format with 24/60Hz and also 120Hz frame rate.
PS VR2 game developers will begin to access the latest user experience for PS VR2 in a new system software release coming soon as part of the ongoing development. There are lots of exciting things to look forward to for PS VR2, and we can’t wait to share more details about our next-generation virtual reality headset that takes a dramatic leap forward in gameplay innovation. We’ll share more information soon, including launch date and additional games coming to the platform.
 
Zuletzt bearbeitet:

Darko

Mitglied
die neue Durchlassansicht find ich auch sehr sinnvoll. Wie oft hab ich bei der PSVR unter der Brille hergeschielt um die Motion Controller irgendwie zu ertasten.. :LOL: Ich könnte mir vorstellen, das es auch vielleicht etwas bei meiner Motion Sickness hilft. Weil jetzt kann man ja recht fix wieder die reale Welt einblenden.

Allgemein find ich, das PSVR 2 echt viele sinnvolle Neuerungen mitbringt. wie z.B. den Raumscan zur Spielfeldbegrenzung oder die neuen Übertragungsfunktionen. Man merkt das schon einige Jahre zwischen PSVR 1 und PSVR 2 liegen.
 

Para

Team | Content
die neue Durchlassansicht find ich auch sehr sinnvoll. Wie oft hab ich bei der PSVR unter der Brille hergeschielt um die Motion Controller irgendwie zu ertasten.. :LOL: Ich könnte mir vorstellen, das es auch vielleicht etwas bei meiner Motion Sickness hilft. Weil jetzt kann man ja recht fix wieder die reale Welt einblenden.

Allgemein find ich, das PSVR 2 echt viele sinnvolle Neuerungen mitbringt. wie z.B. den Raumscan zur Spielfeldbegrenzung oder die neuen Übertragungsfunktionen. Man merkt das schon einige Jahre zwischen PSVR 1 und PSVR 2 liegen.

psvr 2 ist halt endlich ein vr headset mit guter und aktueller technik, während psvr1 eben schon zu release veraltet war.
deswegen habe ich auch um das erste headset einen weiten bogen gemacht, aber bei psvr2 wäre ich vielleicht direkt zum start dabei, wenn jetzt auch noch die software stimmt.
 
  • Like
Reaktionen: 0shikuru und Cycrow

Darko

Mitglied

As such, we are always striving to lower the barrier of entry and improve the process for publishing on PlayStation. We’re pleased to announce a new initiative that will make it easier for new partners to hop in and get started with developing for PlayStation.

Newly licensed PlayStation game publishers and developers will be eligible to receive one PS5 development kit and one PS5 testing kit, compliments of SIE subject to applicable terms and conditions.*
... ....
 
  • Like
Reaktionen: Para und Cycrow

Para

Team | Content


gamelists klingen wie ein ersatz für ordner. :unsure:
  • In your Game Library you can now create gamelists, which make organizing your games even easier.
  • To start, go to the [Your Collection] tab and select [Create Gamelist]. Choose games to add to your gamelist, then decide what to name it.
  • You can have up to 15 gamelists and 100 games per gamelist. All games under the “Your Collection” tab of your Game Library can be added to a gamelist, including disc, digital and streaming titles.*** You can also add the same game to multiple gamelists.

aber cool, cool. sowas gibt es ja auch schon länger auf steam und da nutze ich es sogar um meinen backlog im auge zu behalten.
 

Darko

Mitglied
Sony hakt gerade echt eine nervige endlos Diskussion nach der anderen ab: VRR, ALLM, Ordner "Gamelist", 1440p Output..

Edit:
das wird bestimmt die nächste werden oder irgendwas mit Dolby.. :LOL:

"1440p compatible TV or PC monitor required. Results may vary depending on the game being played. Please note: VRR on PS5 supports 1080p and 4K video output but not 1440p."
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Like
Reaktionen: Para und Cycrow

Cycrow

Cyt für Kantholz
Auf der Xbox bisher auch ne sehr nützliche Funktion um Ordnung und Übersicht zu behalten.
Anders wär ich wohl auch einfach nur erschlagen, bei der Masse an Games / Backlog.
Hilft wirklich ungemein wenn man da im System ein wenig sortieren kann.

Hab mir auch ne Liste angelegt wo ich meine durchgespielten Spiele parke.
 
  • Like
Reaktionen: Para

Darko

Mitglied

DMG himself may be the prime example of this, as he’s now been on personal leave as he says, in part due to the toll of the very serious harassment he and his family have received simply existing as the game’s community manager. A recent Bungie lawsuit cites a toxic player who directly threated DMG personally and said he’d be moving close by to him and he would not “be safe.”

Now, Bungie apparently is rethinking communication as a whole because of how unsustainable it became with not just salty players mad about game issues, but actual threats.
...
 
  • Huh
Reaktionen: Para und Cycrow

Daddlefield

Rar, aber gut
Zeigt einmal mehr, wie kaputt die Menschen mittlerweile sind. Wie kann man als einigermaßen normaler Mensch auf die Idee kommen, andere Menschen dafür zu bedrohen, dass sie ihren Job machen? Gerade in einem Umfeld wie Gaming? Das will sich mir wirklich nicht erschließen...
 
  • Like
Reaktionen: Cycrow und Exelus

Darko

Mitglied


sind noch mehr Features in der Beta:

  • 'Voice Commands' Integration YouTube (aktuell nur in englisch)
  • verbesserte Spracheingabe
  • mehr Screen Reader Optionen
  • Web Browser Update
  • Firmeware Update für DualSense
  • PS VR 2 Sense Controller wird jetzt in den Menues erwähnt

via zubytech
 
  • Like
Reaktionen: Fox, Cycrow und Para

Para

Team | Content
THE FINAL PART OF A FOUR-PART SPECIAL! In an era defined by sub-HD resolutions and 'challenging' performance, the concept of PlayStation 3 delivering on its promised 1080p dream seems almost ridiculous. And it's true that only a tiny proportion of the library rendered at full HD. And yet, in this DF Retro Special, 85 games are tested - and a majority of them target 60fps! John Linneman is on top form here, presenting the lengthiest DF Retro project yet.
 

Darko

Mitglied

Earlier in the year, fighting game tournament EVO, game engine maker Epic Games, and platform holder Sony all confirmed that they’re collaborating on an issue regarding input latency with the Unreal Engine on the PS5.
... ...
Well, the good news is that early analysis of Unreal Engine fighter MultiVersus is extremely positive. The native PS5 version has the fastest response time at 1080p across all consoles, suggesting that the aforementioned trio may have happened upon a fix. In fact, at just 31.47 milliseconds, the PS5’s response time is around about two frames – minuscule stuff.


sagt mir auch nix, dann werde ich es wohl nicht vermissen. :LOL:
 
Zuletzt bearbeitet:

Para

Team | Content
New beta firmware is available for PlayStation 5 that adds support for 1440p-compatible monitors and - potentially - HDMI 2.0 televisions. So how does the new functionality work, do 1440p games render natively on 1440p screens, and how could Sony improve on this beta release? Rich takes a look. This video is mastered at 4K resolution and best viewed on a 4K screen. 1440p captures from PlayStation 5 and Xbox Series X are displayed with a 1:1 pixel map within the 4K project.
 
  • Like
Reaktionen: Darko, Cycrow und Fox