drizzt
Reanthusiast
Einen für jede Spielstunde.Ja, muss jetzt 300 Valhalla Screenshots manuell speichern
Einen für jede Spielstunde.Ja, muss jetzt 300 Valhalla Screenshots manuell speichern
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Der Zeitpunkt der unmittelbar bevorstehenden Instore-Promotion-Frühlings-Aktion ist einigermaßen ungewöhnlich: Denn die beiden großen PlayStation-Blockbuster Horizon: Forbidden West und Gran Turismo 7 sind bereits seit dem 18. Februar beziehungsweise dem 4. März auf den Markt.
Gleichzeitig fehlt es hinten und vorne an Hardware: Mit Ausnahme von geringen Mengen bei PlayStation Direct war die PlayStation 5 im gesamten März nirgends im deutschen Einzelhandel verfügbar.
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Gerücht
laut bloomberg wird sony nächste woche spartacus (playstation's game pass) offiziell ankündigen.
Ist das überhaupt ein "klassisches Spiel"?Schön wäre es auf jeden Fall. Das Spiel verdient seit jeher mehr Aufmerksamkeit. Bekäme dadurch hoffentlich nochmal einen Schub.
Ist das überhaupt ein "klassisches Spiel"?
Habe es nur anhand der Messe Präsentationen und Trailer verfolgt aber wirkte dort auf mich wie ein Spielebaukasten, wo man halt seine eigene Kreativität ausleben konnte oder jene anderer Kreativer erleben. Minecraft in schick & artsy quasi.
While the media obviously wasn't privy to these backroom demos, I did get to attend an intriguing GDC panel: 'Building Next-Gen Games for PlayStation VR2 with Unity.' Headed by Unity developers who ostensibly have PS VR2 dev kits of their own, the panel ran through the differences coding VR games for PS5 VR compared to current headsets like the Quest 2.
Sony already announced the PS VR2 would use eye tracking to support foveated rendering, consolidating the highest graphics in your line of sight. But Unity provided the first hard statistics of how much this improves performance: GPU frame time improvements are up to 2.5x faster with foveated rendering and up to 3.6X faster with both rendering and eye tracking.
Running the popular VR Alchemy Lab demo with demanding graphics like dynamic lighting and shadows, rendering and tracking dropped frame time from 33.2ms to 14.3ms, a 2.3X improvement. And running a 4K spaceship demo, CPU thread performance and GPU frame time were 32% and 14% faster, respectively.
In practical terms, developers will be able to optimize their games to make the most out of the PS5's raw power, and you'll never notice the dips on the periphery.
According to the Unity devs, eye tracking can also provide UI benefits beyond graphical enhancements. You can magnify whatever a player is looking at, both visually and auditorily. Or players can look at a specific object and squeeze the trigger to interact with it, ensuring players don't grab the wrong thing and get frustrated.
The PS VR2 tracks "gaze position and rotation, pupil diameter, and blink states." That means that a PS VR2 could know if you wink or stare at an NPC, triggering some kind of personalized reaction if the devs program it. Or eye tracking can offer actual aim assist, so a poorly aimed throw course corrects closer to where you were looking.
Lastly, the PS VR2 controllers' haptic feedback, finger tracking, and trigger resistance will give devs more realistic, differentiated reactions based on whatever the player is doing. They gave an example of spatial haptics, where an explosion on the player's right could provide the most feedback in the right controller and scale down the intensity on the headset and left controller.