eape

der töter
Team | Admin
Unwahrscheinlich. Wurde ja schon offiziell für Xbox angekündigt. Selbst wenn Sony WB kaufen sollte, werden sie das Spiel weiterhin auf Xbox releasen, denke ich, ähnlich wie bei Deathloop und Ghostwire, auch wenn da natürlich noch mehr Verträge gebrochen worden wären.
 

KaKun

Halb Mensch, halb Gerät!
Team | Content
Gab es solche exklusiven Vermarktungsrechte für Multis nicht schon öfter, z.B. Destiny oder CoD?
 

Zerfikka

Gottkaiser
Das ist echt schade, hätte gerne ne Pk von denen zur E3. Ms tischt zwar mittlerweile gut auf aber Sony fehlt einem trotzdem. Gerne erinnere ich mich an deren legendären Reveals wie FF7 und God of War mit Orchester, das war dann nochmal bei Days Gone extrem geil. Das Konzept könnte Ms ruhig mal aufgreifen und nebenbei ein paar Musiker unterstützen. :cool:
 

Bautinho

Endlich normale Leute
Das ist echt schade, hätte gerne ne Pk von denen zur E3. Ms tischt zwar mittlerweile gut auf aber Sony fehlt einem trotzdem. Gerne erinnere ich mich an deren legendären Reveals wie FF7 und God of War mit Orchester, das war dann nochmal bei Days Gone extrem geil. Das Konzept könnte Ms ruhig mal aufgreifen und nebenbei ein paar Musiker unterstützen. :cool:
Kriege immer noch Gänsehaut wenn ich an die FF7 und Shenmue 3 Megaton denke. Absoluter Overkill
 
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Para

Team | Content
jade raymond hat ein neues indie-studio gegründet und wird eine neue ip für playstation entwickeln

gehören nun zu playstation:


hermen hulst:
Today, I’m delighted to announce that Haven Studios is officially joining PlayStation Studios! Jade Raymond brings a wealth of experience from her industry achievements and an infectious passion for creating games, and the leadership team at Haven is an equally impressive group of industry veterans who have collaborated on some of the biggest and most beloved games and franchises that many of us still enjoy today.

We began working with Jade and her team in early 2021 when they were on the brink of announcing the formation of Haven Studios. From their first pitch, we were inspired by Haven’s vision for creating a modern multiplayer experience that brings gamers together in positive and meaningful ways. We were confident in their creative and technical expertise to deliver on such an ambitious project and were thrilled to invest in their journey developing a new, original IP for PlayStation.

We’ve had the privilege of working closely with Haven this past year and have been impressed by the studio’s growth and progress. So now, practically on the anniversary of when we made our partnership official, it’s especially exciting to formally welcome them into the PlayStation family. We can’t wait to see what the future holds for Haven Studios.

Welcome to PlayStation Studios, Haven!

jade raymond:
One year ago this month, we embarked on a journey to start Haven Studios with a small team and big ambitions. Our goal was to build a studio where we could make the kind of games we’ve always wanted to create – and games we’ve longed to play!

We’ve made amazing progress in a short time thanks to our talented, passionate team and their exceptional contributions. We established a culture at Haven grounded in kindness, adaptability and courage that unlocks creativity. Our first new IP for PlayStation is on track to deliver a AAA multiplayer experience with a vision to build a systemic and evolving world focused on freedom, thrill, and playfulness that will keep players entertained and engaged for years.

Today, the Haven team begins a new phase of our journey, as part of the PlayStation Studios family. Working with Hermen, Connie Booth and the team at PlayStation over the past year has been a career highlight. SIE is a supportive partner that truly understands the creative process and what it takes to make a blockbuster AAA game. They have empowered and encouraged us to bring our bold vision to life and make our dreams come true and we could not be more thrilled about this opportunity to strengthen our partnership.

As a SIE first-party studio, we will have the opportunity to collaborate with some of the world’s most renowned development teams, including studios like Guerrilla, Naughty Dog, Media Molecule, and Insomniac Games, the creators of games that have inspired us as players and developers for years. We’re excited to learn from these world-class studios, as well as the exceptional central creative, technology and marketing teams whose expertise will enable us to deliver even better games to players.

To our Haven team – a huge thank you. It’s been one of the most rewarding years of my career – and to the players out there, we can’t wait to share more. We’re just at the beginning of what is sure to be a wondrous adventure that will span generations.

Jade Raymond
CEO and Founder, Haven Studios
 

Darko

Mitglied

Ungewöhnlich. Noch Veröffentlichung des ersten Titels überhaupt hat die Sony gekauft.

Edit:


wohl eine weitere Studio Übernahme unterwegs. Tidux hatte da ja schonmal was kürzlich angedeutet.
 
Zuletzt bearbeitet:

Zimtzicke

Mitglied
Multiplayer only hört sich für mich erstmal nicht sooo toll an, aber es gibt ja Spieler, die diesen Bereich bei Sony als Defizit ansehen. Also wird es hoffentlich was Gutes.
 
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Darko

Mitglied
Stellt sich die Frage, ob Sony nach Haven auch Deviation Games oder Firewalk Studios / ProbablyMonsters schluckt. Ich hätte jetzt aber ehrlich gesagt auf ein komplett anderes Studio als nächste Übernahme getippt.