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This has been one of the ambitious DF Retro projects we've ever undertaken. What if Digital Foundry - with all of the modern tools at its disposal - could have covered the mid-90s Sega Saturn vs Sony PlayStation cross-platform releases? We have a general idea of how the systems compared, but does the modern DF methodology make the case or bust the myths? It took time for our digital-based workflow to adapt to the analogue days of yesteryear - particularly on Saturn where no HDMI mods exist - but here we are, and we think you're going to enjoy it. John Linneman kicks off proceedings with a look at the fifth generation consoles' line-up of driving and racing games.
 
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Reaktionen: Cycrow

America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land
Der Saturn war schon ein Biest aber halt schwer zu programieren und zu erfolglos damit überhaupt Entwickler Interesse daran gehabt hätten. Zwei Sachen die ich kenne sind das u.a. Transparenzeffekte von der Software und nicht von der Hardware [wie bei der PlayStation und dem Nintendo 64] erzeugt werden mussten und ... oh ja, die Polygone waren VIERECKIG!
 

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“Wild had an unfortunate fate,” Ancel recalled. “In 2018, we had a very nice playable version, but we took a long time to upgrade the game to PS5, which slowed down production. On Sony’s side, there were major management changes and the game was stopped.

“Ubisoft offered to take it over, and shortly afterwards Sony decided to get it back, even offering to double our budgets. Unfortunately, contracts with Ubisoft were well advanced and we turned down Sony’s offer. What a shame.”
Ancel claims the game’s real problems started when the game was handed over to Ubisoft Paris and taken over by Tommy François, who ended up leaving the company after being accused of sexual misconduct.

“It was during this period that I burned out and, unfortunately, the game fell into the hands of Ubisoft’s editorial department in Paris, which was itself in chaos,” Ancel explained.
 

Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Sony hat die Seite wohl kurz nach "Start" selbst wieder offline genommen weil sie eben selbst Bugs bemerkt haben und diese beheben wollten... dann ging sie wieder online und ist seitdem überfordert... oder was auch immer das Problem ist.

Der Grund ist aber auch egal... der Witz ist eben dass es eben nicht bei Start funktioniert wie es sollte. Eben 2024 in a nutshell.

EDIT: Jetzt hat Sony alles wieder offline genommen
 
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RollingRolli

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RÜCKBLICK 2024.jpg

Bisschen interessant, BG3 hat es trotz allem an zweiter Stelle der Spielzeit mit gut 200h geschafft, obwohl das halt nur bei Koop, bzw. Split-Screen Sessions mit meiner Mom war, hab gut das vierfache am PC dort BG3 dieses Jahr gespielt. Generell überrascht, dass ich doch so viel auf der Playsi an Spielzeit hab. Hab eigentlich dieses Jahr viel, viel mehr am PC gespielt, gerade übern Sommer hinweg. Und natürlich lustig zu sehen, dass mein erstgespieltes Spiel am 3. Januar dieses Jahr Black Ops 6 war, da hat mir Phil Spencer wohl mal einfach nach der Übernahme des Franchises ne ganz frühe Anspielversion nur für mich geschickt gehabt (ja, ich weiß, ist einfach nur weil die globale CoD-App gemeint ist und das da noch MWIII war, aber sieht trotzdem lustig aus) ^^
 
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