Ich hoffe wirklich inständig, dass sie abwärtskompatibel sein wird.
Die Frage habe ich mir auch schon gestellt. Aber bei Nintendo würde ich nicht widerstehen können (und wollen).Das wird bei mir über Kauf oder Nicht-Kauf entscheiden. Dahingehend gibt es keine Kompromisse.
Ich möchte auf die ganzen Nintendo-Spiele nicht verzichten
Die MK8 DLC-Strecken waren nicht alle gleich gut, das stimmt schon. Aber wenn man mal mit der ganzen Familie spielt macht man (ich) sich darüber auch keine Gedanken mehr. Da zählt nur noch der Spass.
wird gerade gemunkelt, dass nintendo diesen monat etwas in richtung switch 2 ankündigen wird.
* Handheld: Right above PS4* before DLSS
Docked: Between PS4 Pro* & Xbox Series S* before DLSS with more modern hardware than the former
* RAM: Slower than PS5 & XSX|S in the speed department, but more capacity than XSS. Should have 10.5-11 GB of RAM available to games going by the Switch 1's RAM allotment for its OS.
* Storage: UFS 3.1's max speeds should be a hair under XSX|S (2.1 GB/s vs. 2.4 GB/s), still plenty fast even if not maxed out.
Lines up with what Digital Foundry & NateDrake heard about decompression techniques & fast load times of the BotW tech demo (respectively for each source).
* = Not only is the Switch 2 ARM-based rather than x86 like the systems compared, it's also Nvidia vs. AMD. There are plenty of factors at play to where it's not an apples-to-apples comparison. Plus the native Tensor cores of the Switch 2 will allow for DLSS, letting the system punch above its weight & decrease the size of the gap between it & the XSS. Nintendo could throttle down the SoC to the floor, but I'm not sure it'll be a doomsday scenario since this is a custom chip to begin with.