Assassin's Creed Shadows (20.03.25)

Cycrow

Cyt für Kantholz
Dieses Jahr finde ich sogar nochmal etwas heftiger als das wirklich gute letzte Jahr.
 
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Para

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Ubisoft Forward offered us our first chance to look at actual gameplay from Assassin's Creed Shadows, along with an initial taste of the latest revision of the series engine - presumably a new version of Anvil. Oliver Mackenzie breaks down the trailer, offering thoughts on the technological innovations Ubisoft delivers with the first next-gen only AC title.
 
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America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land

Assassin's Creed Shadows Entwickler-Tagebuch geleakt​


24.09.24 - IGN China hat ein Entwickler-Tagebuch zu Ubisofts Assassin's Creed Shadows (PS5, Xbox Series, PC) zu früh veröffentlicht, in dem neues Gameplay zu sehen ist; das Video wurde zwischenzeitlich entfernt, ist aber unten als Mirror verlinkt.

Wie das neue Gameplay zeigt, bietet Assassin's Creed Shadows "eine Welt der neuen Generation", die die Grenzen einer vollständig dynamischen Welt erweitert. Dazu gehört ein vollwertiger Jahreszeitenzyklus, der die Welt nicht nur anders erscheinen lässt, sondern auch die Bewegungen des Charakters und die Art und Weise, wie man sich in ihr bewegt, beeinflusst. So kann zum Beispiel ein schwer erreichbares Gebiet durch ein großes Gewässer versperrt sein, das im Winter zufriert und so zugänglich wird.

Das neue Video zeigt auch das neue Animationssystem, das zum Einsatz kommt und das den Spielern eine noch realistischere Welt bietet. Das Gameplay enthüllt auch das "Versteck", das mit einem Hektar Land beschrieben wird. In diesem Versteck kann der Spieler nach eigenem Gutdünken eine Waffenkammer, ein Dojo, einen Altar und vieles mehr errichten. Auch diese Gebäude sind anpassbar, von der Wahl des Standorts über die Gestaltung des Dachs bis hin zur Inneneinrichtung und dem Ort, an dem man Waffen und Rüstungen ausstellen kann. Release: 15.11.24 (Europa)
CLICK VIDEO (Leak: Assassin's Creed Shadows: Enwickler-Tagebuch)

Quelle: www.gamefront.de
 
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America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land


Listening to players' feedback, and as an illustration of our player-centric approach, the following important decisions relative to Assassin's Creed Shadows have been taken:

- Assassin's Creed Shadows will now be released on 14 February 2025. While the game is feature complete, the learnings from the Star Wars Outlaws release led us to provide additional time to further polish the title. This will enable the biggest entry in the franchise to fully deliver on its ambition, notably by fulfilling the promise of our dual protagonist adventure, with Naoe and Yasuke bringing two very different gameplay styles.

- We are departing from the traditional Season Pass model. All players will be able to enjoy the game at the same time on February 14 and those who preorder the game will be granted the first expansion for free.

- The game will mark the return of our new releases on Steam Day 1.

 
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Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Ubisoft verschiebt ein Spiel um es tatsächlich fertig auf den Markt zu bringen... und im gleichen Atemzug wirft man den Season Pass über Board? Und das wegen Feedback von den Spielern?

Ja friert denn gerade die Hölle zu? Wenn die jetzt noch ihren Launcher am PC über den Jordan schicken dann glaub ich tatsächlich wieder an den Weihnachtsmann! :dogge:
 
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Wolke

crossing
Also generell kann ich die Verschiebung nur begrüßen, aber als hätte das Jahr nicht immer 12 Monate :yikes: Jetzt haben sie sich erst mal selbst auf die Warteliste gesetzt. Lost Records (weil kurz), Yakuza (weil Yakuza) und MonHun (weil MonHun, Para & Co.) werde ich definitiv den Vorzug geben. Wird schon schwer erst mal Yakuza liegen zu lassen.
 
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Fox

und fertig
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Irgendwie lässt mich das Gefühl nicht los, dass AC mit dem Setting drei, vier Jahre zu spät kommt? Wir hatten in letzter Zeit gefühlt so viele asiatisch-historische Spiele. Ghost of Tsushima, Nioh, Sekiro, Ronin, Wukong. Ghost of Yotei, Phantom Blade, Onimusha Remake bereits in der Pipeline. Ich meine mir nicht nur einzubilden, dass die Anzahl an Spielen im feudalen Japan/Asien exponentiell zugenommen hat. Da wirkt AC: Shadows mit seinem Setting mittlerweile nicht mehr sonderlich ... besonders? In den Anfängen von AC wäre ich aus dem Häuschen gewesen, wäre man nach Asien gegangen, aber jetzt gibt es so viele Alternativen und ich bin so "satt" von Pagoden und Ninjaschwertern, dass ich es eher ermüdend finde (könnte Ghost of Yotei übrigens genauso treffen).
 

Para

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paar gesammelte previews der letzten tage:

In many ways, then, Shadows feels like a culmination of Assassin's Creed's past and present, a game that pushes the series forward with its more complex approach to combat and refined (albeit still heavily guided) exploration, while also doubling down on its stealthy foundations. Yes, you can still steamroll everything in your path if you prefer a more action-oriented approach, but I liked how much choice there was in each of the missions in my preview build.
While the layout of the various buildings and spaces I had to infiltrate regularly felt tailored to specific characters, the multitude of tools I had to play with for both Yasuke and Naoe also encouraged me to experiment a lot more with different approaches than I ever did in Odyssey or Valhalla. It feels good to have an Assassin's Creed that feels surprising again, and not just another tired iteration of what's come before (sorry Mirage). Barring a few technical hitches and a couple of hard crashes I encountered,
Shadows looks to be very much on track to become that feudal Japanese fantasy we've long been hankering for. If Ubisoft can stick the landing on this one, it will be worth the extended wait.

Shadows’ story moments are dramatic, supported by a swelling musical score, with some fantastic performances. It’s impossible not to be drawn to the Shogun comparisons, but there’s a little bit of Tarantino in there as well. Particularly, the game’s main antagonists, known as The Shinbakufu, are a crew of colorful villains who feel like they’ve walked straight off of the set of Kill Bill.

In the open world, especially in a preview event setting where we’ve essentially been dropped into the middle of a 60-hour game, the tone of the experience, of course, switches from exciting and fast-paced, to relaxed and open-ended. Without proper onboarding, it was difficult to see how Yasuke’s tank controls benefit exploration over the Tenchu perfection of Naoe, but slaughtering our way through an entire castle with the samurai was certainly a welcome contrast.

If its narrative is smartly weaved through the larger package, Assassin’s Creed Shadows could prove to be a notable release for both fans of Valhalla and Odyssey’s country-sized sandbox, and those craving a more cinematic Samurai story. It’s a tricky balance to make, but goodness knows Ubisoft has long enough to plan the franchise’s most anticipated setting.

I'm left more excited for the future of Assassin's Creed than I have been in years. Yasuke and Naoe are instant favorites, easy to love within moments of meeting them for the first time. And, with its approach to scale, and smart decision to restrict past features in order to build a compelling core loop, Assassin's Creed Shadows refreshes an open world approach that was running the risk of growing stale. I'm eager to see if it can pull it all together across the full game, and I can't wait to spend more time with the unlikely duo.

The country is in chaos, homes are burning, and from the shadows even worse villains seek to use the misery to seize power. This is where you've made your home. Where you'll find people to call family. Time to pick up that blade, and do what needs doing.

So far, Assassin's Creed Shadows is shaping to be a solid follow-up to Ubisoft's ambitious Valhalla. Even if the familiar crop of open-world bugs and quirks popped up during my time, I still found a great deal to appreciate with Shadows and its worldbuilding. While this conceit is not an uncommon backup for video games – which can be easy to mess up with insensitive representation – Assassin's Creed Shadows so far does well to justify its take on an open-world RPG set during this culturally rich era, especially in its handling of the two protagonists. With the release coming soon, I'm eager to see how Ubisoft's take on Assassin's Creed's journey to Japan will come together.



valhalla hat mich ja gebrochen damals, wenn es um ubisoft open worlds geht. hatte danach einfach kein großes interesse mehr daran, egal ob in form von far cry, watch dogs, star wars, avatar oder sonst was. ac: shadows fühlt sich aber endlich wieder etwas frischer an und das liegt nicht am setting, denn das sehe ich ähnlich wie fox.
 

Frank

Mitglied
Obwohl Eurogamer durchaus eine positive Preview schreibt, nimmt sie mir die Lust auf das Spiel: https://www.eurogamer.de/assassins-...-es-ist-genau-der-move-den-das-spiel-brauchte

Klingt mir zu sehr nach Assassin's Creed. Wobei mir Mirage ja gefallen hat, aber der geringere Umfang und die Fokussierung auf weniger Figuren tat dem Spiel einfach sehr gut.

Naja, nachdem das Spiel nicht aus Disc ist und der katastrophale Zustand von Star wars Outlaws hätten mich eh warten lassen.