Virtuelle Welten: PSVR, Oculus & Co

Cycrow

Cyt für Kantholz
PS+ Premium wird für PSVR2 Besitzer diesen Monat wohl deutlich unattraktiver gemacht:




Dann wäre die Hälfte der PSVR2-Bibliothek, die aktuell mit Premium verfügbar ist, nicht mehr enthalten. Damit würde auch der Grund entfallen, weshalb viele PSVR2-Besitzer auf Premium upgegradet haben.

Synth Riders
Walkabout Mini Golf
Before Your Eyes
Walking Dead Saints and Sinners 1&2
Ghost Busters: Frozen Empire
 
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Donald

Mitglied
Na toll, hab meine VR 2 zwar schon über 2 Monate nicht aufgehabt, aber dann muss ich Before your eyes wohl irgendwie noch unterkriegen.
Die Walking Dead Spiele werde ich dann wohl nie zocken, schade.
 
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Cycrow

Cyt für Kantholz
Na toll, hab meine VR 2 zwar schon über 2 Monate nicht aufgehabt, aber dann muss ich Before your eyes wohl irgendwie noch unterkriegen.
Die Walking Dead Spiele werde ich dann wohl nie zocken, schade.

Teil 1+2 gibt seit ein paar Monaten als Bundle für 40 Eu, ich warte jetzt auch nur noch auf einen Sale, bei 30 Eu würde ich sogar schon zuschlagen.
Synth Riders hat mir so gut gefallen, dass ich es direkt mit ein paar Musik-Bundles gekauft habe. Das Golfspiel hole ich mir auch irgendwann noch einmal.

Before your Eyes (ist recht kurz) hat als einmaliges Erlebnis gereicht.
Das Ghost Busters Spiel kann man ohne großen Verlust skippen.
 

Cycrow

Cyt für Kantholz
Backrooms-style Adventure ‘POOLS’ is Getting PC VR Support Next Month, PSVR 2 Support Later This Year - RoadtoVR

POOLS (2024) developer Tensori announced last year it was developing VR support for its Backrooms Internet lore-inspired game. Mark your calendars, because on May 30th, you’ll be able to jump into the deep end on PC VR headsets.

Unlike other horror-themed walking sims, Pools isn’t about running from monsters or solving deadly puzzles. It’s just pools, and creepy ones at that.
Arriving as a free update to the PC game on May 30th, the VR version will let you play the entire game from start to finish, including the recently released ‘Chapter 0’ update, which landed on April 21st, bringing a whole new level to the game.

Upcoming PC VR support will be a free addition to the game on Steam; the PS5 version of the game will also get PSVR 2 support “later this year,’ Tensori says in a recent Steam update.

POOLS - PC VR and PS VR2 Trailer (von vor 4 Monaten)
 
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Cycrow

Cyt für Kantholz


Ghost Town
Heute für Meta Quest erschienen. PCVR und PSVR2 Port erscheinen später in diesem Jahr.


Scheint ein technisch sauberer Release und eins der schönsten Meta Spiele geworden zu sein.
Und zudem auch spielerisch (als Walking-Rätsel-Sim) zu überzeugen. Freu mich dann auf den PSVR2 Port.
 
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Cycrow

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Eine Patch-Roadmap? :facepalm:

Wenn das alles nicht so bescheuert wäre könnte man echt darüber lachen... :yikes:

Du meinst wegen Wanderer, richtig?
Ja, früher undenkbar, heut gefühlt Industrie-Standart-Praktik und Norm.

Kaufe daher auch immer seltener Games zum Release (liegt aber auch daran, dass ich genug zutun habe den Backlog der letzten Jahre abzuarbeiten).
 

Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Du meinst wegen Wanderer, richtig?
Ja, früher undenkbar, heut gefühlt Industrie-Standart-Praktik und Norm.

Kaufe daher auch immer seltener Games zum Release (liegt aber auch daran, dass ich genug zutun habe den Backlog der letzten Jahre abzuarbeiten).

Ja, hab vergessen das Zitat einzubinden, und im Edit geht das dann leider nicht mehr.

Ja, mittlerweile ist wirklich jeder dumm der zu Release Geld bezahlt. Das kann man doch echt nicht mehr schön reden. Aber leider juckt das die meisten Leute ja nicht... Hauptsache ein Spiel so schnell wie möglich spielen um in den Social-Media-Gedönse mitreden zu können bzw. so schnell wie möglich mit einem Lets-Play Klicks zu sammeln.

Es ist alles nur noch dumm.

Und die Publisher lachen sich über die dummen Käufer kaputt und machen ne Flasche auf

Leonardo Di Caprio GIF by Sony
 
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Cycrow

Cyt für Kantholz
Meine Antwort mal in den VR-Tread verschoben: Ursprünglicher Beitrag aus dem Resident Evil 4 Remake Thread
liegt nun bei 10 millionen...

...und capcom hat generell eine übersicht der letzten ableger veröffentlicht.

resident evil 7: 15 millionen
resident evil 2 remake: 15 millionen
resident evil 3 remake: 10 millionen
resident evil: village: 11 millionen
resident evil 4 remake: 10 millionen

wird langsam zeit für die resident evil 9 ankündigung. 🙏

Anhang anzeigen 9281


Gab die Tage auch Zahlen zu den PSVR2 Nutzern zu:
1745591349499.pngQuelle: https://game.capcom.com/residentevil/en/fourstats.html?ref=uploadvr.com#vrPlayers

Das ist schon erschreckend wenig, dafür dass das eins der wenigen großen PSVR2 Exklusives ist.
 
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Cycrow

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Meta cuts jobs at Reality Labs and Oculus Studios - Mixed

The latest round of layoffs hits employees in Meta’s Reality Labs division, as the company confirmed to The Verge. The exact number of jobs on the chopping block this time remains unclear. What is known: the cuts are primarily targeting Oculus Studios — Meta’s in-house gaming arm — as well as certain teams focused on hardware development.

One area taking a particularly heavy hit is Supernatural, Meta’s VR fitness offering. According to a company spokesperson, the reorganization is designed to help studios focus on mixed reality projects for a growing user base, while maintaining quality content for current customers. Despite the job losses, Meta reiterated its commitment to mixed reality experiences — especially in fitness and gaming.
Layoffs have become routine

Meta’s acquisition of Supernatural studio Within was anything but straightforward, dragging on for a year and a half as the FTC challenged the deal over antitrust concerns. In the end, Meta prevailed, purchasing Within for over $400 million.

This latest round of cuts follows a pattern of repeated layoffs in recent years. Back in late 2022, Meta slashed 11,000 jobs — roughly 13 percent of its workforce at the time. CEO Mark Zuckerberg chalked it up to poor forecasting: Meta had bet that pandemic-fueled growth would continue, only to get it wrong.

Layoffs have become routine :whoa:
 
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Meta cuts jobs at Reality Labs and Oculus Studios - Mixed


The latest round of layoffs hits employees in Meta’s Reality Labs division, as the company confirmed to The Verge. The exact number of jobs on the chopping block this time remains unclear. What is known: the cuts are primarily targeting Oculus Studios — Meta’s in-house gaming arm — as well as certain teams focused on hardware development.

One area taking a particularly heavy hit is Supernatural, Meta’s VR fitness offering. According to a company spokesperson, the reorganization is designed to help studios focus on mixed reality projects for a growing user base, while maintaining quality content for current customers. Despite the job losses, Meta reiterated its commitment to mixed reality experiences — especially in fitness and gaming.
Layoffs have become routine

Meta’s acquisition of Supernatural studio Within was anything but straightforward, dragging on for a year and a half as the FTC challenged the deal over antitrust concerns. In the end, Meta prevailed, purchasing Within for over $400 million.

This latest round of cuts follows a pattern of repeated layoffs in recent years. Back in late 2022, Meta slashed 11,000 jobs — roughly 13 percent of its workforce at the time. CEO Mark Zuckerberg chalked it up to poor forecasting: Meta had bet that pandemic-fueled growth would continue, only to get it wrong.

Layoffs have become routine :whoa:


"These new layoffs come after Meta admitted that Reality Labs was losing over $1 billion every month for almost two years. Meta said it expects even bigger losses as it keeps putting more money into its AR/VR efforts." - techcrawlr


Yikes :sonic: