Virtuelle Welten: PSVR, Oculus & Co

Darko

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darf hier im VR Thread natürlich nicht fehlen, der erste Blick auf PSVR 2 Headset:


und ein paar nette Details:


bei PSVR 1 hatte ich - abgesehen von meiner Motion Sickness - echt oft auch Probleme mit Hitzebeschlag. Ich hoffe das neue Lüftungssystem taugt!

Mir gefällt auch immer mehr der Gedanke, das man PSVR 2 schnell mal auspacken und wieder einpacken kann. Das ging ja bei PSVR 1 gar nicht: die Playstation Cam, die Breakout Box und zig Kabel. Und die Breakout Box V1 hatte obendrauf auch noch einen surrenden Lüfter..
 
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Pathos

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Gefällt mir. Bin echt gespannt wie die Quali ist, kenne nur die erste Oculus und eben die PS VR 1. Das Problem mit dem beschlagen hatte ich auch häufig, hoffe das ist nun besser.
Muss das alte Ding jetzt auch endlich mal bei eBay einstellen bevor die Preise noch mehr in den Keller gehen.
 
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Darko

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According to Android Central, the Unity talk revealed that GPU frame times are 3.6x faster when using foveated rendering with eye-tracking on PSVR 2, or just 2.5x faster when using foveated rendering alone (which presumably only blurs the edges of the headset’s field of view, which is a technique commonly used on Quest headsets.
.. ...
 
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Darko

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“Instead of competing on the merits, Meta is trying to buy its way to the top,” John Newman, deputy director of the FTC's Bureau of Competition, said in a statement. “Meta already owns a best-selling virtual reality fitness app and it had the capabilities to compete even more closely with Within’s popular Supernatural app. But Meta chose to buy market position instead of earning it on the merits. This is an illegal acquisition and we will pursue all appropriate relief.”
 
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Para

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A universal mod is being worked on to bring Unreal Engine games into VR. That's not just one Unreal title being worked on, but a solution for the engine itself meaning we could see a burst of older games coming to VR. While the mod isn't done yet, a new video has been released showing off a few games running in VR. These include games like Life is Strange: True Colors, and everyone's favourite cat sim Stray, running in VR with 360 views and freedom of movement.

 
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es gab wohl einen großen spec leak bezüglich meta quest 3:

- Budget seems to have been focused on the Mixed Reality aspects as it has plenty of cameras in front for color pass-through. Two black/white cameras on the sides, two color+black/white camera pairs in front, one RealSense depth-sensor in front as well.
- No eye-tracking! :/
- No face-tracking.
- Pancake lenses for thinner design is nice.
- Qualcomm XR2 Gen 2 chipset, ~30% more performance than Quest 2. The Quest Pro uses 'Gen 1.5' but we don't know how they compare performance wise, the Quest Pro has two fans (vs one for Quest 3) which potentially indicates higher clocks. The Quest Pro can obviously lean on eye-tracking/foveated rendering.
- Reporter is speculating about LCD screens being used but no confirmation on this.
- Seems to have same facehugger straps as current Quest 2 (while Quest Pro seems to lean more towards crown design). This also means battery weight is on the front.
- Mid to late 2023 release.
 
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Para

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ready at dawn, beat, armature, camouflaj, twisted pixel, mich nervt es jetzt schon, dass da ein haufen an talentierter studios mit drin hängen, die alle ihre türen schließen können, sobald das ganze meta projekt für zuckerberg & co. scheitert oder eben in eine andere richtung manövriert wird.
 
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