Mods Please - ein Thread für die interessantesten Spiele Mods

camahan

Mitglied
finde es eh erstaunlich das es immer noch gemoddet wird, Ok es erscheinen auch täglich ca. 20 neue SkyrimSE Mods aber ich habe immer das Gefühl New Vegas ist um einiges schwerer zu modden
 

Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Aber die besten Mods bringen nichts wenn das Grundspiel so kaputt ist... mit Fallout 4 verbinde ich ja eine Hassliebe... einerseits kann/könnte ich da zig Stunden damit verbringen, auf der anderen Seite ärgere ich mich während dessen über den technischen Zustand des Spiels.

Deshalb hab ich auch Fallout - London noch nicht wirklich angeschaut... hab einfach aktuell nicht die Energie mich mit den ganzen Problemen auseinander zu setzten.

Man stelle sich mal vor Bethesda würde irgendwann tatsächlich mal ein funktionierendes Grundgerüst zusammenbekommen... und die Modder könnten sich da austoben. Und das evtl. sogar noch ohne dass Bethesda regelmäßig alle Mods wieder zerschießt. Hach ja... Utopia...
 

Cycrow

Cyt für Kantholz
In zusammen Arbeit mit Digsite und den Halo Studios gabs die Halo 2 E3 2003 Demo gestern als downloadable als kleine Überraschung zum 20ten Jubiläum von Halo 2:

The Halo 2 E3 2003 demo has officially been released as a playable level for Halo: The Master Chief Collection by the Digsite team!

Earth Will Never Be The Same
Revisit the debut prototype of Halo 2 in this restoration of the notorious "Earth City" demonstration, initially unveiled at the Xbox press conference during E3 2003.

vCMjsb6.png

For the first time ever, take it to the streets, your way, with support for cooperative action, optional navigation points to rehearse the exact demo path and an included 'Playground' version of the level, allowing free roam of the city.

This release represents an effort to rebuild content originally designed for a different functioning game engine, the first campaign collaboration between Digsite and Halo Studios.

Several elements are updated to accommodate differences in Halo: The Master Chief Collection, however some inconsistencies will exist. Your play experience may vary.


Download here: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=3360515088
 
Zuletzt bearbeitet:

Para

Team | Admin
Team | Content

November 16th marks the 20th anniversary of Half-Life 2. Back in 2004, Half-Life 2 left an unforgettable mark on a generation of gamers. Learn more about the development team at Orbifold Studios and their challenging journey to bring full ray tracing, remastered assets, and DLSS 3.5 with Ray Reconstruction to one of the greatest games of all time.

 
  • Pooh
  • Like
Reaktionen: Zerfikka und Cycrow

camahan

Mitglied
hab ich ja gestern erst gesehen RDR1 mit RDR2 Grafik :huh:
5086_1731197122.jpg


5086-1729363103-1928046488.jpeg


5086-1731896647-1395420310.jpeg


5086-1729363100-1513013105.jpeg


5086-1731896651-776933551.jpeg


5086-1731896651-436675529.jpeg

A mod that is responsible for adding improved Rails, new Peds, the new Chuparosa and Frontera Bridges, functional trains, easter eggs, camps, environment, etc. for the mexico mod. Full list of features in the desc.
:shu:
 

RollingRolli

Mitglied
Ja, würde selbst heute noch eine Mexico-Expansion für RDR2 kaufen, ich würd sogar gut und gerne locker 50 oder 60€ dafür zahlen, wenn die die Qualität des Main-Spiels hätte. Der Zug ist jetzt ja leider komplett abgefahren, aber ist halt trotzdem so schade...
Einer der interessantesten Aspekte an Videospielen ist für mich immer, wenn man in Spielen in Kontakt mit anderen Kulturen kommt, die vom Standard-Ami/Mitteleuropäer-Kram abweichen, je mehr Mühe sich die Devs geben das akkurat zu repräsentieren, desto besser. Der ganze Stuff um die Native Americans war im Maingame dadurch mit Abstand am aufregendsten und bewegendsten für mich (auch wegen der Tragik der ganzen Real Life-Geschichte bei der ganzen Thematik), und habe auch immer noch eine sehr starke Fondness für den ganzen Mexiko-Part in Teil 1, das mir da eine Singleplayer-Expansion so viel Geld wert gewesen wäre. Aber oh well, kann man nichts mehr draus machen, leider...
 

Para

Team | Admin
Team | Content
heute morgen ist prey luma erschienen, eine art fan-made remaster mod für arkane's prey und mooncrash, welches das spiel technisch nochmal deutlich modernisiert mit u.a. support für hdr, dlss, ultrawide und höheren einstellungen was schatten, beleuchtung, framerates etc. angeht.
  • Added HDR output (scRGB 16bit) (improved tonemapping, reworked all post processing effects)
  • Increased buffers quality in SDR and HDR, reducing banding all around
  • Improved the quality of dynamic shadow, especially from up close (they had broken filtering that causes them to be blocky) (the maximum shadow render distance is also increased through configs)
  • Added a more modern Ambient Occlusion solution (GTAO) (the original AO is also improved in quality)
  • Improved Screen Space Reflections (they are not cropped close to the camera anymore, they now get progressively more diffuse with distance, they blend in and out of view more nicely etc etc, their math in general has been refactored for much better looking and more "physically accurate" results)
  • Added DLAA+DLSS Super Resolution (on Nvidia GPUs) (OptiScaler can be used to inject FSR 3) (this looks drastically better than the native TAA and has no noticeable ghosting)
  • Added RCAS sharpening after TAA (replacing the original basic sharpening implementation, making it look a lot more natural)
  • Added Perspective Correction (optional) (a modern type of "lens distortion" that makes the rendering projection look natural)
  • Improved all of the native Anti Aliasing implementations (e.g. SMAA/TAA)
  • Improved Anisotropic Filtering (it was not set to 16x on all textures that would benefit from it)
  • Improved quality and look of the Sun, Sun Shaft effects and Lens "Optics" effects (e.g. lens flare)
  • Improved Motion Blur quality and fixes multiple issues with its motion vectors
  • Improved Bloom quality and fixes multiple issues with its generation (e.g. it was trailing at the edge of the screen)
  • Improved Ultrawide Aspect Ratio support (Bloom, AO, SSR, Sun Shafts, Lens Optics, Lens Distortion etc did not scale properly with it, e.g. causing the sun to be huge in UW or causing bloom to be stretched, chromatic aberration was stretched in UW) (the game now also exposes the vertical FOV instead of the horizontal one, which was limited to 120 and not ultrawide friendly)
  • Improved High Resolution support (the game was mostly developed for 1080p resolution, a multitude of effects did not scale properly to 4k, like the objects highlights overlay, or stars/sun sprites)
  • Improved Dynamic Resolution Scaling support (Film Grain, Bloom, TAA, AO, SSR, Sun Shafts, Lens Optics and many other effects did not scale properly with it, causing visible changes in the image when the resolution changed, and its upscaling implementation just did not look very nice)
  • Improved High Frame Rate support by unlocking the frame rate beyond 144 (you can change the limit in the menu now) (with DRS you can easily reach 240FPS now, thanks to tweaked settings that made it more stable)
  • Improved Swapchain flip model (more responsive for VRR)
  • More (e.g. added optional HDR post process filter on pre-rendered video, added settings to turn off Vignette or Camera Motion Blur)!