Stellar Blade

Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Doch... gerade beim Kaufverhalten kann man durchschnittliche Spieler nicht zu gering einschätzen.
Wenn man so schaut was für Summen für Microtransaktionen, Vorbestellungen und Beta-Versionen gezahlt werden. Ich glaub in keiner Branche kann man den Kunden so leicht verarschen wie hier. Aber das ist eigentlich schon wieder ein komplett anderes Thema.
 

Bart Wux

Mitglied
Aber ich behaupte, keiner kauft das Spiel nur wegen der sexy Darstellerin. Klar, das hilft und ich find das auch toll. Aber ohne gutes Spiel dahinter ist das wertlos. Wenn ich Sex will, hab ich zum eine Frau hier, die ich anbetteln könnte, zum anderen eine Million Optionen im Internet, von denen selbst die kostenpflichtigen nur einen Bruchteil dieses Spiels kosten. Niemand kauft Stellar Blade, weil er Arsch sehen will. Ich will ein geiles Actiongame. Der Arsch ist Bonus!
 
Zuletzt bearbeitet:

Para

Team | Content
bevor die demo übermorgen online geht, gibt es erstmal previews (haben wohl das alles gespielt, was wir dann auch in der demo bekommen):


IGN
But Stellar Blade puts a much bigger emphasis on defensive skills than I was expecting. Reading the timing of enemy attacks for well-timed parries and dodges is almost as important as it was in Sekiro: Shadows Die Twice. Parrying multiple attacks to disrupt your enemy's balance allows you to perform a special attack called Retribution. With so many recent games inspired by Sekiro's gameplay structure, this alone doesn't come off as anything particularly original anymore, but Stellar Blade takes things one step further.

Push Square
We're impressed overall, though. Stellar Blade is not quite the game we were expecting – it's more difficult and deliberate than we'd anticipated based on the key art. But it's clear there's a dense combat system at play here, and it's backed up by a beautifully rendered world and some authentically anime cutscene direction. Most importantly, this feels like the type of game fans have been demanding from PlayStation for a while: original, single player-centric, and gameplay focused. Next month can't come quick enough.

Glitched
Stellar Blade's demo is only a taste of things to come, but we're very impressed so far. The combat is the biggest surprise, featuring less combo-heavy action and more strategy involved in how you approach certain enemies. Fans of Bayonetta or Devil May Cry will get their fill of stylish action, though it might also speak to players looking for something a bit deeper than that. Stellar Blade has our full attention and we can't wait to unravel the full game next month.

Digital Trends
In Stellar Blade, Adam leads Eve to the last surviving city on Earth, Xion. There, Eve builds relationships and helps to rebuild the city. However, the demo doesn't go there and there's not much indication as to where the story is going so far. Even so, I'm excited to see how Stellar Blade unfolds. I'm hoping it nails the story and characters, as excellent worldbuilding is what makes its contemporaries like Bayonetta and Nier: Automata so special.

Gamesradar
I have a tentatively good feeling about Stellar Blade. After spending a few hours with its upcoming PS5 demo, I'm reasonably sure that I'll enjoy this action RPG when it launches April 26. I'm also pretty sure it's not going to be an amazing game. Instead, I expect a solid-to-above-average game that appeals to me specifically. There's room for the full game to either drop the ball or totally wow me, but the demo indicates a clunky action RPG that's still more than enough fun to convince me to pummel the same boss for several hours just to feel out the combat system. I played the demo and now I want to play more, which is a positive sign.
 

Para

Team | Content
Ach cool, das liest sich ja alles ganz gut. Der Sekiro-Vergleich macht mir allerdings etwas Angst :cutecat:. Freu mich schon auf die Demo :)

ja, der soulslike vergleich war wohl für die meisten überraschend, aber stellar blade bietet ja laut previews schon mal wenigstens verschiedene schwierigkeitsgrade und einer davon nennt sich wohl "story". sollte also machbar sein. 🙏
 

0shikuru

dissociative
Das klingt alles ziemlich fantastisch, insbesondere für meinen Geschmack. Werde die Demo auf jeden Fall noch antesten, wenn das Spiel technisch soweit auch gut ist, werde ich da sicherlich zu schlagen.
 
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Reaktionen: DoK, Cycrow und Wolke

America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land

Stellar Blade: New Game Plus und neue Outfits als kostenlose Updates geplant​


04.04.24 - SHIFT UP wird für das Actionspiel Stellar Blade kostenlose Outfits und einen kostenlosen New Game Plus Modus veröffentlichen. Das sagte Director Kim Hyung Tae gegenüber Ruliweb. Auch Balance Patches sind vorgesehen.

Tae betont, dass Stellar Blade keine Mikrotransaktionen besitzen wird. Eine Ausnahme wäre allerdings, wenn man Outfits auf Grundlage einer anderen IP von einem anderen Unternehmen entwerfen würde - hier könnten Kosten für den Spieler entstehen. Release: 26.04.24 (Europa)

Quelle: www.gamefront.de
 

Jehuty

Mitglied
Interessante Entwicklung auf jeden Fall. Vom Mobile Gacha-Spiel mit Fokus auf einhändigem Gameplay zur grossen Playstation mit Sony im Rücken.