Para

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starcitizen.jpg
Entwickler: Cloud Imperium Games
Publisher: Cloud Imperium Games & Whales
System: PC
Release: KekwKekw.KekwKekw.KekwKekw (tba)
Star Citizen is an upcoming space living simulator video game in development by Chris Roberts and Cloud Imperium Games. Star Citizen involves first person space combat and trading in an MMO-style Persistent Universe. Separately, Squadron 42. is a branching single player campaign in the same universe as Star Citizen. Both Star Citizen and Squadron 42 are set in a 30th-century Milky Way centered around the fictional UEE (United Empire of Earth). A strong focus will be placed on player interaction, with player behaviour influencing and being influenced by a dynamic economy system.

 

Para

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die letzten tage war wieder citizencon (das jährliche event rund um star citizen) und wenn man mal den ganzen scam um die fianzierung und die fertigstellung des spiels zur seite nimmt: es sieht fantastisch aus und erfüllt eben das, was andere spiele bis jetzt nur versucht haben.

hier ein neuer ausblick auf die singleplayer kampagne squadron 42:


schön in ultrawide :shu:

deep dive in den aktuellen engine build:
 
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America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land
Die Reaktionen auf den Trailer sind mal wieder ein wunderbarer Beweis das Videospieler nicht lernen und weiterhin dämlich sein wollen. Cyberpunk ist gerade mal drei Jahre her, GTA Trilogy zwei, davor hatten wir Aliens: Colonial Marines, und trotzdem sagen so viele das Roberts am Ende jetzt ja doch abgeliefert hat. :facepalm:

Ich bin der erste der zumindest etwas Kudos an ihn geben wird wenn zumindest Squadron 42 etwas wird was man fertiggestellt und gut nennen kann [zehn(!) Jahre nach geplantem Release], aber der Mann hat so oft enttäuscht und gezeigt das er als Manager schlicht unfähig war das man weiterhin wirklich abwarten sollte. Nur weil sie jetzt in die Politurphase gehen bedeutet das nicht das er nicht wieder mit irgendwelchen kruden Änderungen daher kommt die den ganzen Prozess zurückwerfen wenn er Lust und Laune danach hat. Z.B. wenn ihm die Farbe der Uniformen plötzlich nicht mehr gefällt.
 
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Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Vor allem ist die ganze Finanzierungs-Masche alles andere als übersichtlich. Was da für Summen fließen... und vor allem schon geflossen sind.
Man bezahlt völlig irre Beträge für Versprechungen und irgendwelche völlig überzogen teure digitale Dinge...

Mich erinnert das eher an irgendwelche Religionen... da bezahlt man auch die irdischer Verwalter für das versprochene Seelenheil. Und die Anhänger von Star Citizen reagieren auch identisch auf Kritik.

Ich hab da mal auf ner Feier einen Anhänger getroffen... was der mir, schon vor Jahren, erzählt hat was da nicht alles kommt... und nächstes Jahr, ja nächstes Jahr ist alles fertig... das wurde ja versprochen. Das wird das beeeeeste Erlebnis aller Zeiten. Er hat Mitleid mit allen die da nicht jetzt schon einsteigen. Der hatte da schon nen vierstelligen Betrag für irgendwelche Schiffe und Kram bezahlt. Jegliches "Aber" von mir ist sofort niedergeredet worden... das war schon recht gruselig.
 
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Para

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bevor am 19. oktober die citizencon ist, dürfen die entwickler nochmal ordentlich crunchen dank 7-tage woche :yikes:
An internal email sent to staff yesterday states that the company needs to “double down over the next 18 days to make sure that once again we create an amazing experience for our community.” This includes finalizing patch 3.24.2 for Star Citizen and having a Squadron 42 demo showcase for Chapter 1.

aber es hat auch seine vorteile:
To show our appreciation, all those who will in the trenches with us over the next couple of weekends, can have Monday 21st October on the company as a free holiday.

ah, korrekt
 

America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land
Chris Roberts, boss of the year.

GIF by Mommy Labor Nurse

 
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Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
Naja... Star Citizen ist jetzt ja auch noch nicht so lange in Entwicklung... um da mal was zum Vorzeigen zu haben muss man auch mal etwas Gas geben. :dogge:
 
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Cycrow

Cyt für Kantholz



As of 2022, according to its financials, the company has spent $637 million on development, with 2020 – 2022 averaging over $106 million a year. Assuming that the company continues spending around $100+ million a year, it doesn’t take a mathematician to realize that the $790 million raised so far at the time of writing is on the verge of, or has likely, run out. It’s an assumption felt by both current and former employees at the company, who say they have been experiencing the effects of apparent dwindling funds these past 12 months.
Current staff members also felt the financial burden, with wage increases being frozen and the prospect of career progression seemingly being halted, all as the cost of living continues to rise. Some employees tell me they are now struggling to make ends meet, leading some to contemplate leaving the company and questioning their future in the industry entirely.
“Pushing the boundaries of game development” is often a phrase used by management, said sources, who use it repeatedly to explain CIG’s unorthodox game development processes. This includes rationalizing almost all processes of the development pipeline, including creative to its teaching processes on how to work on CIGs Star Engine, a heavily modified version of CryEngine that has been the cause of years of delays and pushbacks. Staff describes the engine as Frankenstein, a mishmash of parts that is difficult to work with at the best of times, never mind when features are added, changed, or removed daily.
The constant creative changes, micromanagement, poorly optimized engine, and lack of standard development processes have led many experienced developers to leave CIG in recent years, with some of those I spoke to preferring a more traditional form of gaming development. CIG’s change in experienced staff has undoubtedly had a knock-on effect on its culture, with sources saying that the studio now has one of the strongest cult-like mentalities in the entire industry.
Earlier this year, Microsoft was given a brief presentation for Squadron 42, CIG’s spin-off campaign of Star Citizen that consists of around 20 different chapters (levels) of various lengths. It’s understood that the plan for Squadron 42 is to get it out of the door as soon as possible, with directors of the company hoping the influx in cash will sustain Star Citizen’s development and help to push Squadron 42 as a multi-game series, which will see the game’s story span over several different episodes. As for when Squadron 42 will launch, I wouldn’t want to guess, but it’s understood that the game has only just made it to its “feature complete” stage, despite the claims last year.

Other ideas to fund Star Citizen, including more ships at higher prices, will not surprise those familiar with the game’s development. However, one potential oddball is a third game in development themed around a medieval fantasy. Sources said that the details of the project are slim, but it is a means for CIG to release more than just one style of game, they said. Nevertheless, whether or not the backers of Star Citizen want their money to fund a fantasy game is a question for another time, as is how long the game will take to develop.


Not :surprised:
 
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America`s Most Wanted

Stranger in a Strange Land
NUR NOCH ZWEI JAHRE!





2022 war es übrigens auch noch zwei Jahre entfernt...

Edit.

At Cloud Imperium Games’ (CIG) annual CitizenCon event, CEO Chris Roberts provided an update to Squadron 42, the standalone, single-player experience that is separate from Star Citizen. Even though work on Squadron 42 is near completion, it seems like we won’t get to play the game this year.

In terms of content, Roberts said that all of the game’s chapters and gameplay are at the “grey-box” level, which means that development is nearly complete, but the last set of assets aren’t included yet, and the developers want to give it a final polish. [...]


Das war übrigens auf der CitizenCon 2016. Molyneux war ein Nichts dagegen.
 
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Cycrow

Cyt für Kantholz
Hab mir jetzt mal die 1 1/2 Stunden Gameplay von Squadron 42 angesehen, das war jetzt erstmal wirklich wenig Spiel, sondern mehr als 2/3 Cutscene gemischt mit Call of Duty to the Max scripted Gameplay, nur halt leider in Janky und leider (imo) spaßbefreit. Wären die Grafik-, Animation- und Kamera-Glitches nicht wäre es zumindest, allein wegen der Grafik und Detailliebe, eine super immersive Grafikdemo, wirft mich so aber leider zu sehr raus. So bleibts halt eins, Detailverliebt und Hübsch, aber das wars dann auch?