Para

Team | Content
lordsofthefallen.jpg
Entwickler: HEXWORKS
Publisher: CI Games
System: PC, PS5 & Xbox Series
Release: 13. Oktober 2023
Lords of the Fallen bietet ein völlig neues, episches RPG-Abenteuer in einer riesigen vernetzten Welt, die mehr als fünfmal so groß ist wie die des Originalspiels.

Nach einem Zeitalter der grausamsten Tyrannei wurde der Dämonengott Adyr endlich besiegt. Aber Götter ... stehen auch wieder auf. Jetzt, Äonen später, steht Adyrs Wiederauferstehung kurz bevor. Als einer der sagenumwobenen dunklen Kreuzritter reist du durch die Reiche der Lebenden und der Toten in diesem erweiterten Rollenspielerlebnis mit kolossalen Bosskämpfen, schnellen, herausfordernden Kämpfen, spannenden Charakterbegegnungen und einer tiefgründigen, fesselnden Geschichte. Wirst du deine Legende im Namen des Lichts ... oder der Dunkelheit schreiben?

Wage es zu hoffen.

 
Zuletzt bearbeitet:
  • Like
Reaktionen: Fox und Zerfikka

Para

Team | Content
läuft auf den beiden großen konsolen mit 1440p@30fps oder 1080p@60fps.
Saul Galscon: On both consoles, we offer performance and quality modes. The performance mode goes at 60 frames per second and 1080p resolution upscaled, which is kind of the standard in the industry. The quality mode is 2K (1440P) upscaled, running at 30 FPS. But even if you play at 60, Lords of the Fallen looks really good.
Saul Galscon: When we started the project, Unreal Engine 5 was not available back then. But we always had a branch with whatever UE5 pre-launch builds were available. We always made sure that the game was compatible. When it was production ready, we just swapped the whole thing to UE5. The most powerful and, let's say, game-changing technology was Lumen because it allowed us to forego lightmaps, the old-school way to light environments. Whenever we came back to the designers or the artists and asked 'Hey, can you move that window just a bit to the right, so the light focuses on this corner? They would be like, 'Yes, sir!' They would move it, then click render with the towers, and then maybe we went, 'Oh, sorry, I meant three meters, not two'.
 

Cannibalpinhead

RETRO CRYPTKEEPER
The performance mode goes at 60 frames per second and 1080p resolution upscaled, which is kind of the standard in the industry.

Jep... da hat er Recht... 1080/60 wollte man als Industrie-Standard erreichen... auf der PS3 vor über 15 Jahren. Irgendwie Traurig.
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Like
Reaktionen: Jayroc und Fox