Erst Verschiebung um Verschiebung, Entwicklerwechsel, Neuausrichtung und jetzt auf einmal scheint es mit dem Release nicht schnell genug zu gehen für den Publisher.
Neo-Noir is a revival movement of Film Noir from the mid 20th century. Artists focus on modern day cities, painting them in bright neon lights and deep shadows. It’s very moody and evokes places that harbour sinister characters. Think Blade Runner or John Wick. Subversive, Dark, and Threatening, are all Neo-Noir conventions we’re focusing on for our game. VtM is all of these tones and so naturally it worked hand in hand when it came to creating the seedy underbelly of our Seattle. From Locations to Characters our vision is about showing a side of Seattle at night that goes deeper than what you see on the surface. Whether it’s dark-cornered alleyways to roam or interiors that host Machiavellian politics behind closed doors. Neo-Noir puts atmosphere and contrast at the centre of its palette and that’s something that works perfectly with our Vampire fantasy and ultimately Bloodlines 2.
Was ich irgendwie gar nicht sehe bis jetzt sind weitläufige Außenareale oder Hubwelten, Abschnitte in denen mal sowas wie Leben stattfindet. Bloodlines damals war verglichen mit heutigen Rollenspielen stark limitiert was die Außenleven anbelangt, aber es war trotzdem beeindruckend immersiv und fühlte sich riesig und lebendig an. Alles was ich bis jetzt von Bloodlines 2 sehe sind lineare Level, von einem Story-Trigger oder Encounter zum nächsten. Kein Nachtleben, keine verruchten Ecken und Clubs, kein Gefühl von Vampiergesellschaft, die sich lasziv mit dem Nachtleben der Menschen vermischt. Bloß diese austauschbaren Dialogsequenzen und Kämpfe.