S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl (05.09.24)

Para

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Entwickler: GSC Game World (S.T.A.L.K.E.R. & Cossacks)
Publisher: GSC Game World
System: PC & Xbox Series
Release: 2023
The Chernobyl Exclusion Zone is a unique, dangerous and ever-changing environment. It promises a lot — the artifacts of unbelievable value can be yours if you dare to claim them. The price you may pay, on the other hand, is no less than your own life.

One of the biggest open-worlds to date, filled with radiation, mutants and anomalies, is yours to explore. All the choices across the way not only define your own epic story, but influence the future itself. Be mindful about what you see, do and plan, as you will have to find your way through the Zone or be forever lost to it.

 
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Para

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bin echt gespannt, wie viel vom gameplay des original am ende unter der fortsetzung steckt oder sie es dann doch eher vereinfachen/streamlinen.
 
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Para

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um die wartezeit zu überbrücken, hab ich dann heute auch mal die neuste version vom anomaly stand-alone mod geladen und hui... was die modder mit dem spiel machen ist immer noch unfassbar. quality of life verbesserungen wie z.b. freelook (was ich mittlerweile in jedem fps vermisse)...
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...und einem komplett ausmodelierten 3d PDA :shu:
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sowas bereichert das spiel nochmal so viel mehr und bin echt gespannt, was die noch in den nächsten updates bringen.

natürlich hat meine reise nicht lange gedauert und bin direkt an den ersten zombies gestorben. zwei kugeln in den kopf reichen scheinbar nicht mehr aus, hätte aber einfach die beine in die hand nehmen sollen. 😬
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esnoox

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Ich hab den ersten Teil nie gespielt... freu mich aber auf den 2ten irrsinnig. Ich hoffe es verkommt nicht zu einer reinen zombie-hirn-aus Ballerei sondern hat ordentlich Tiefgang und Athmo. Am Ende haett ich gern ein Metro Exodus mit gscheiter Story, funktionierendem Gameplay und coolen Gegnern.

MP sparen sie sich hoffentlich.
 
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RoyEFaulskemper

39 by Design
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Auf den ersten Teil hatte ich ewig gewartet, dann zum Release gekauft (letzter oder vorletzter Retail-Kauf für den PC), aufgrund des technischen Zustands ziemlich flott abgebrochen und es danach frustriert nie wieder angerührt. :yikes:
 
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Para

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New S.T.A.L.K.E.R. 2 details shared by GSC Game World’s PR manager, support for mods on Xbox is being explored
GSC Game World’s PR manager, who is now working on the highly awaited STALKER 2, became a guest on the podcast “Not brought in”. Zakhar Bocharov provided detailed responses to several of the hosts’ questions regarding the development of STALKER 2.

Since GSC and Microsoft signed a nondisclosure agreement, Bocharov was unable to respond to every single question, but he did provide some information.

  • GSC wanted to make a sequel on the original X-Ray engine, but it is outdated. The developers sifted through other options for the actual engines but settled on the Unreal Engine.
  • GSC calls mod support a priority and will try to implement it already in the release version of the game. The modding community is very important for developers. Support for mods on Xbox is also being explored.
  • Bocharov promised that STALKER 2 on release will be much more stable.
  • The life simulation system A-life has become “more meticulous and more detailed.” All interactions between factions, monsters, NPCs will take place even while the player does not see it. “A-life 2.0 is a different level of performance. We’ll pay enough attention to it closer to release. It’s a wildly cool system that works really well and there will be something to show.” Bocharov gave an example of a fight between wild boars, the consequences of which the player can see. He did not disclose what would really work “at a new level”.
  • The open world of the Zone will offer a “non-linear storyline with a huge number of branches and different endings.” It is promised that the Zone will match the scale of history. The single-player mode is the main one in STALKER 2.
 

esnoox

Mitglied
Der letzte Satz klingt super:)

Bleibt nir zu hoffen, dass es trotz non linear so strukturiert bleibt damit man nicht den Faden und die Lust verliert.
 
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Zerfikka

Gottkaiser
Allein das erste Artwork weckt schon wieder Gelüste. :shu: Schon lustig wie heutzutage ständig die Erwartungen der Fans gedämpft werden müssen. So viele Spiele dort draußen und die Gamer sind wie hungrige Hyänen, die nicht genug bekommen. :poopman:
 
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